POPRAWNOŚĆ NAUKOWEGO UJĘCIA

Ujęcie Marcha i Simona jest również poprawne, ale enigmatyczność wzmianki o „możliwości wyboru innych alternatyw” zaciera istotny me­chanizm decyzji o przystąpieniu do zespołu i uczestniczenia w nim. Czło­wiek nie stoi bowiem przed wyborem, czy uczestniczyć w jakimś zespole, czy w ogóle nie uczestniczyć w żadnym, lecz przed wyborem zespołów, w których pragnie uczestniczyć. Wybór ten wymaga więc nie prostego porównania świadczeń z wynagrodzeniami, lecz porównania spodziewa­nych stosunków świadczeń do wynagrodzeń w różnych zespołach. Nad­wyżkę swej zdolności do dokonywania świadczeń, uzyskaną wskutek wy­brania kombinacji najbardziej ekonomicznej, człowiek może bowiem zaw­sze przeznaczyć na uzyskanie „wynagrodzeń” czerpanych z efektu orga­nizacyjnego jakiejś innej instytucji, choćby to miało być „wynagrodze­nie” w postaci „odpoczynku na łonie rodziny”, która też przecież jest instytucją. Czerpiąc od swych członków pewne świadczenia rodzina także dostarcza im (jeśli jest „dobrze zorganizowana”) „wynagrodzeń”, których suma subiektywnej cenności jest większa od sumy subiektywnej cenności owych świadczeń.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Aldona Kownacka, na co dzień prowadzę agencję reklamową bloga prowadzę w formie mojej pasji. Zamieszczam tutaj artykuły dotyczące mediów i reklamy. Jeśli podoba Ci się mój blog to zapraszam do zostawienia komentarza.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.