KOMUNIKACJA Z PODWŁADNYMI

Komunikowanie, się przełożonych z podwładnymi obejmuje przekazywanie „z góry” w dół decyzji, wymagających uszczegó­łowienia lub wcielenia w życie, i „z dołu” w górę informacji o sy­tuacji, o realizacji zleceń oraz o inicjatywach, których przydat­ność wymaga sprawdzenia ze względu na to, jak wpłyną one na okoliczności „życia” instytucji, nieznane na niższych jej szczeb­lach. W miarę przedłużania się dróg, po których odbywa się ta ko­munikacja, staje się ona coraz mniej efektywna: coraz więcej energii psychicznej ulega „rozproszeniu”, maleje przekazywany „ładunek woli” i coraz więcej szczegółów informacji ulega znie­kształceniu lub .wręcz musi być eliminowanych. Jednocześnie ro­sną koszty komunikacji. Dlatego wzrost liczby szczebli należy uważać za zło konieczne, które należy ograniczyć do minimum i któremu tam, gdzie nie da się ograniczyć — bo dalszy wzrost liczby podwładnych na danym szczeblu groziłby zmniejszeniem się efektywności kierowania — trzeba przeciwdziałać.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Aldona Kownacka, na co dzień prowadzę agencję reklamową bloga prowadzę w formie mojej pasji. Zamieszczam tutaj artykuły dotyczące mediów i reklamy. Jeśli podoba Ci się mój blog to zapraszam do zostawienia komentarza.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.