Kreowanie wydarzeń w wiadomościach telewizyjnych

Oglądając wiadomości niejednokrotnie możemy odnieść wrażenie, że już dawno przestały być standardowymi programami informacyjnymi, a zmieniły się w program rozrywkowy o charakterze informacyjnym nastawionym przede wszystkim na zabawianie widza formą lub samą treścią informacji. Stąd też wynika tendencja pogoni za sensacją lub szukanie tejże w miejscu, gdzie jej nie ma. Część ludzi stwierdza, że historyjki w wiadomościach, którymi żyje cały kraj, mają odwracać uwagę od informacji ważnych, jednakże prawda jest zupełnie inna. Informacje ważne są z reguły nudne, więc giną w natłoku pseudo informacji nieważnych, acz zabawnych czy wciągających. Mało kogo interesuje to co powtórzył premier na ten sam temat. Informacją dnia było to, że tym razem mówił to bez krawata. To, że media kreują to, co jest dla nas ważne, pokazać można na prostym przykładzie: w jednym roku w wiadomościach pojawiły się dwie informacje o śmierci małego dziecka. Jednej informacji towarzyszyła smutna statystyka i tyle. Druga informacja w obliczu braku istotnych i zajmujących kontrpropozycji stała się prawdziwym hitem medialnym tworzącym cykl informacyjny trwający kilka miesięcy.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply